En god nats søvn er altafgørende i forhold til både effektivitet, funktionalitet og ikke mindst godt humør. Hvad end du i perioder har problemer med at sove, generelt har dårlig søvn om natten, eller du lider af egentlig søvnløshed, er der ingen tvivl om, at det kan være ødelæggende for den efterfølgende dag eller det kan endda gå ud over hele ugen. I det lange løb kan søvnløshed også være medvirkende til længerevarende gener, og derfor er det vigtigt at komme eventuelle søvnproblemer til livs. Denne guide fungerer som en hjælp til at sove, og forhåbentligt kan den medvirke til at komme dine søvnproblemer til livs, sådan så du kan opnå den optimale rem søvn.

 

1Tal med nogen om det

For mange personer er søvnløshed en destruktiv faktor i hverdagen. Derfor kan det også være svært at tale om, da søvn jo egentlig er en forholdsvis personlig ting. Dog kan det i mange tilfælde være en kæmpe hjælp at tale med andre om søvnproblemer. Hvad end det er en god ven, en kollega fra arbejdet eller et nært familiemedlem, er du helt sikkert ikke alene om dine problemer. De fleste oplever faktisk dårlig søvn på et eller andet tidspunkt i livet. Man kan også vælge at henvende sig til en psykolog, som kan være behjælpelig med at undersøge mulige årsager til din søvnløshed nærmere.

 

Back

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here