SEO optimering og AdWords kan være med til at fremme din virksomhed. Nogle får andre virksomheder til at sørge for SEO optimeringen og AdWords-arbejdet, dog kan du også selv lære, hvordan du mestrer i SEO optimering og AdWords. Men hvilken skal du vælge?

Til at starte med er det vigtigst at kende forskellen mellem disse to ting. De er nemlig vildt forskellige.

 

AdWords

Google AdWords kaldes også for SEM, som er en forkortelse for Search Engine Marketing.

Når du laver en søgning på Google vises oftest annoncer i starten. Disse er betalende annoncører via Googles annoncesystem Google AdWords. Det er ingen tvivl at pladserne på side 1 er de mest eftertragtede.

Google AdWords er altså de betalte annoncer i starten af søgningerne. De vises i toppen og til højre i Google.  Med Google AdWords er selve visningen gratis. Du begynder først at betale, når en bruger klikker på dit link. Du betaler altså per klik.

I Google AdWords kigger Google også på relevans og rangerer de forskellige annoncer på denne måde. Det handler altså ikke om, hvilken virksomhed, der betaler mest. Ulempen ved AdWords er, at du betaler for hvert besøg, desuden er det svært at ramme danske brugere. Og konkurrencen er ofte også hård. Du skal investere en masse tid på det. Der er dog også fordele ved Adwords. Fordelene er, at du kan komme til tops i Google indenfor 24 timer. Du lærer desuden også hurtigt, hvilke søgeord, der konverterer og hvilke der ikke gør. Du kan desuden starte og stoppe kampagnerne, som du har lyst.

 

SEO

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, som på dansk betyder Søgemaskineoptimering. Princippet i SEO optimering er at optimere en hjemmeside ud fra de faktorer, som søgemaskiner kigger på, når de skal rangere hjemmesider.

Det handler om relevans til brugerens søgning.

Seo optimering kan være nemt at komme i gang med – og for andre kan det være svært. Når det kommer til SEO optimering kan ingen forudse om indsatsen vil føre dig til side 1 på Google. De 10, der er på side 1, har jo også lavet SEO og de gør det nok også stadig. Ulemperne ved SEO optimering er, at der ikke noget der skal implementeres. Det kræver en tidsmæssig investering. Der skal desuden også mestres i linkbuilding, tekstforfatning m.m. Desuden ved du heller ej om det virker. Der kan gå måneder før du finder ud af det. Det handler nemlig m at bruge de relevante søgeord.

Fordelene ved SEO optimering er, at det styrker autoriteten og tilliden til dit brand. Du er nemlig på toppen af de organiske søgeresultater. Dette giver dig flere kunder og besøgere.

Det giver dig altså en løbende strøm af trafik – på den gode måde. Og trafikken er helt gratis. Med SEO optimering skal du ikke betale hver gang folk klikker på dit link.

Kombinerer du disse to vil du helt klart opnå de bedste resultater. Det kræver dog budgettet.

SHARE
Previous articleGuide til den perfekte skoletaske

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here